maanantai 25. marraskuuta 2013

Vain ihminen voi ajatella näin

- Siis mulla on ollu tää sama turkkikuosi jo vuoden! Tää on niin last season! Kato nyt tätä väritystä! Pakko saada jotain vaihtelua! Meen kampaajalle, se piristää, niin jaksan sitte tän syksyn kun on muuten niin ankeeta.


- Hullu, et kai sä syö sitä ruohoo! Eksä tiedä et se lihottaa! Mä en saa ainaskaa syödä tänään enää mitään. Ehkä huomenna treenin jälkeen vähän kurkkua...


- Onko mun elämä vaan tätä. Eiks musta koskaan tuu kuuluisaa? Miten mä voin päästä julkisuuteen?


- Kalliimpaa ryttyrasvaa. Ei, kasvojenkohotus! Se on nyt ainoa keino. Vaikka menis kaikki rahat. Muuten en voi elää.


- Mä oon niin paksu! Ja niin vanha! Kukaan ei taho tuntea mua. Miks tahtoiskaan, kun mä oon niin vanha ja paksu. Ajasta jäljessä. Musta ei oo enää mihinkään.


- Voiei voiei voiei, tänäänkään en oo saanu mitään aikaseksi! Ahistaa!

Vain ihminen voi ajatella näin!

Tehtävä: Pyyhi mielessäsi yli kaikki nuo typerät ja vastenmieliset kuvatekstit. Korvaa ne sellaisilla ajatuksilla ja tunteilla, jotka kertovat luontokappaleiden tasapainosta, arvokkuudesta ja tyytyväisyydestä vallitseviin oloihin. Esimerkiksi alimmaisen kuvan kuvatekstiksi sopisi paremmin:
- Aah!

24 kommenttia:

  1. Kiitos! :) Olet niin oikeassa. Heti helpotti esim. päivittäinen tietoisuus siitä, että kampaajalla kävin viimeksi kesäloman jälkeen. Tämä kuontalohan alkaa näyttää oikeastaan aika rennolta!

    VastaaPoista
  2. Ihan oot oikeassa! Tunnistin itseni monesta eläimestä - muutan heti kuvatekstit, varsinkin tuon vikan :D Kiitti!

    VastaaPoista
  3. Saman "sisäisten kuvatekstien" päivityksen voisi joskus tehdä ihan peiliin katsoessaankin :) Sinulle on muuten tunnustus blogissani!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä lisään oman kommentin nyt tähän Ennen alle, eli samainen tunnustus myös multa :)

      Poista
    2. Kiitos tunnustuksesta! Arvostan suuresti, vaikka en välttämättä laita eteenpäin samassa muodossa. Tuo on totta, että noita ajatuksia saa päivittää muuallakin kuin täällä, ihan urakalla. Kunhan vaan itse huomaa, että tuli taas ajatelleeksi hölmöjä.

      Poista
  4. Hih, loistavia havaintoja! :D

    Mutta olenkos mä nyt huono ihminen, kun en ajattele mitään noista?! Tai ehkä vaan olen oppinut ottamaan mallia meidän kissoista? <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. p.s. Olen käynyt kampaajalla viimeksi syyskuussa 2012. Melko huolestuttavaa(ko)…? :)

      Poista
    2. Tämä on hyvä merkki! Kissoilla on meille paljon opetettavaa.

      Poista
  5. Kiitos ihanasta postauksesta!
    Niin totta ihmisen kohdalla - laittoi kyllä hymyn huulille heti aamutuimaan ...
    ja niin hyvä hetki pysähtyä miettimään mikä ihan oikeesti on se tärkeä asia elämässä, joka ei ahdista, kiristä, rutista tai ole jotenkin huonosti !
    Elikkä nautitaan hyvällä omallatunnolla löhöilystä välillä ihan sellaisina täydellisinä itsenämme joina olemme.

    VastaaPoista
  6. Eipähän nuo kuvatekstit oikein istuneetkaan eläinten ajatusmaailmaan;)

    VastaaPoista
  7. Ihanan piristävä postaus! :-) Kiitos!

    VastaaPoista
  8. Ihana postaus! ♥

    Tunnistan itsestäni etenkin ton viimeisen lauseen... eikä kyllä tukkakaan oo kovin komeessa kuosissa. Mä tahtoisin unohtaa hiusten värjäämisen, mutta... nytkin tukka on koko ajan sen näköinen, että se on kauheen likainen (ihan putipuhtaanakin) kun tummaa juurikasvua pukkaa. Oon kuitenkin töissä asiakaspalvelussa, ajoittain todella mietityttää että mitähän ihmiset ajattelee, "eikö toi koskaan pese tukkaansa??"... Jos olisin kotosalla vaan niin viis veisaisin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai hitto, tuo unohtui listasta, vaikka meinasin laittaa sen: "Mitähän noi ajattelee musta!" :D

      Poista
  9. Älä muuta sano! Mikä meitä ihmisiä vaivaa...Vähemmälläkin itsensä mollamisella varmaan selvittäis ja oltas onnellisempia :)

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit!
Vinkki: kopioi tekstisi muistiin ennen kuin painat "julkaise"!
Blogger syö hyviä juttuja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...